Pasajul de la Domnești, după anul 2020

Pasajul de la Domneşti de pe Centura Capitalei este abandonat, iar finalizarea sa este amânată pentru după 2020, reiese din proiectul de buget al Ministerului Transporturilor.

Potrivit documentului, din aproape 249 mil. lei cât va costa viitorul sens giratoriu de la Domneşti, anul acesta se vor aloca 5 mil. lei din credite bugetare şi 146,5 mil. lei credite de angajament, iar abia dupa 2020 se vor livra şi restul de 101 mil. lei, ceea ce înseamnă că cel mai probabil în 2021 va fi gata.

Pasajul de la Domnești nu este singurul proiect care se amână, de asemenea sunt lăsați deoparte cei aproape 47 km din Centura de Sud a Capitalei, între Autostrada A2 şi A1 pentru care banii sunt insuficienți. Proiectul este trimis guvernului care se va afla la Palatul Victoria după anul 2021, până atunci actualul cabinet neavând intenţia de a continua proiectul.

Centura ocolitoare între autostrada A1 (Bucureşti – Piteşti)  şi DN7 (Chitila) va fi gata, în cel mai bun caz, în prima parte a acestui an, însă des­chiderea drumului la două benzi pe sens de­pinde de companiile de utilităţi. De partea cealaltă, între DN 2 (Afumaţi) – A2 (Bucureşti – Constanţa), în decembrie anul trecut s-a realizat verificarea şi  aprobarea proiectului tehnic, acestea fiind urmate de întocmirea documentaţiei de licitaţie. Licitaţia pentru execuţia lucrărilor ar trebui lansată luna aceasta sau în februarie, iar termenul estimat de finalizare este semestrul al doilea al acestui an.

Noul ministru al transporturilor, A­lex­an­dru Cuc, spunea că nu promite niciun kilo­metru nou de autostradă în acest an, cu toate că, cel puţin teoretic, anul acesta ar trebui să aducă cel puţin 100-150 km de drum de mare viteză.

 

Potrivit proiectului, obiectivele prioritare ale ministerului pentru anul 2017 şi perspectiva pentru 2018-2020 sunt lucrările la autostrada Constanţa – Nădlac (coridorul IV), finalizarea autostrăzii Lugoj – Deva, finali­zarea lucrărilor la autostrada Transilvania; demararea lucrărilor la autostrada Sibiu – Piteşti şi finalizarea autostrăzii Sebeş – Turda. De asemenea, ministerul vrea să continue proiecte „îngheţate“ precum centurile ocolitoare de la Buşteni şi Comarnic, care ar mai elibera traficul de pe Valea Prahovei, dar şi finalizarea al­tor centuri precum cea de la Suceava, Tg.- Mureş, Bacău, Carei, Mihăileşti (Giurgiu), Tg.-Jiu, Câmpina sau Săcuieni. De asemenea, ministerul vrea să aloce bani în acest an pentru reabilitarea şi modernizarea Transfăgă­răşanului şi Transalpinei.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.