Pantelimon: Proiectul de modernizare a infrastructurii rutiere și aliniamentelor stradale, la final

La sediul Primăriei Orașului Pantelimon a avut loc miercuri, 19 octombrie, conferința de presă prilejuită de finalizarea proiectului „Modernizarea infrastructurii rutiere și a aliniamentelor stradale din Orașul Pantelimon, Județul Ilfov”.

 

 

La eveniment au fost prezenţi edilul oraşului Pantelimon, Marian Ivan, membri ai Consiliului local, reprezentanţi ai instituţiilor implicate în realizarea proiectului, locuitori ai oraşului, reprezentanţi mass-media.

„Am încheiat cu succes acest proiect, am asfaltat 100 de străzi din oraşul nostru şi, în acelaşi timp, ne-am ocupat şi de rezolvarea problemelor legate de canalizarea pluvială. În plus, am reuşit să facem şi economii de la suma stabilită iniţial în proiect. Deja lucrăm la ultimile străzi care au rămas neasfaltate în oraşul Pantelimon, străzi care nu au fost cuprinse în acest proiect. Aşa cum promis încă din primul mandat, voi aduce Pantelimonul la nivelul unui oraş din toate punctele de vedere. Nu este uşor, dar cu ajutorul lui Dumnezeu vom reuşi!”, a declarat primarul localităţii Pantelimon, Marian Ivan.

Obiectivul general al acestui proiect a vizat îmbunătăţirea accesibilităţii orașului Pantelimon, a mobilităţii populaţiei, bunurilor şi serviciilor, în vederea dezvoltării economice durabile şi îmbunătăţirea calității vieții locuitorilor din orașul Pantelimon.

În ce priveşte obiectivele specifice ale investiţiei, acestea au urmărit fluidizarea traficului şi îmbunătăţirea condiţiilor de transport prin modernizarea a 100 de străzi, reprezentând 29,926 km de carosabil dezafectat din orașul Pantelimon; sporirea gradului de siguranţă a circulaţiei pietonilor și autovehiculelor prin amenajarea de trotuare și trasarea marcajelor longitudinale și transversale; asigurarea unei mai bune legături cu reţelele de drumuri naţionale şi judeţene, respectiv DN3, DJ 100 A şi DJ 301; rezolvarea problemei apelor pluviale, prin realizarea unei soluții mixte de colectare a apelor meteorice, prin rigole carosabile și reţea de canalizare pluvială; reducerea timpului de călătorie și creșterea numărului de persoane care utilizează mijloacele de transport în comun.

În ce priveşte beneficiarii direcți ai proiectului, aceştia sunt atât locuitorii din perimetrul celor 100 de străzi vizate în proiect – ceea ce reprezintă aproximativ 14.000 de locuitori – precum și toți ceilalți locuitori ai orașului, în număr total de 25.596. La aceștia se adaugă cele aproximativ 80 de societăți comerciale, care își au sediul pe cele 100 de străzi și pentru care modernizarea suprafeței carosabile este un real beneficiu, concretizat în reducerea costurilor de transport, reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei de deplasare, în general, şi îmbunătăţirea condiţiilor de trafic şi de fluidizare a circulaţiei.

Beneficiarii indirecţi ai proiectului sunt Primăria Orașului Pantelimon, populaţia judeţului Ilfov şi, respectiv, agenţii economici din Regiunea Bucureşti-Ilfov.

 

 

Ce au presupus lucrările efectuate

 

În cadrul proiectului care a vizat infrastructura rutieră s-au modernizat următoarele străzi din Pantelimon: Albinelor, Alunului, Intr. Amurgului, Anton Pann, Aurel Vlaicu, Aurora, Avicola, Bobâlna, Bradului, Carpenului, Cetinei, intr. Cicoarei, Intr. Ciucaş, Crinului, Crivăţului, Crizantemelor, Corcoduşului, Cornului, Intr. Duzilor, Eugen Lovinescu, Fânului, Intr Flaviei , Frunzei, Garoafei, Ghiocei, Ghindei, Intr. Harnicului, intr. Ion Creangă, intr. Sf Gheorghe, Lămâiţei, Str. Livezilor I, Str. Livezilor II, Str. Livezilor III,  Str. Livezilor IV, Lucernei, Macului, Intr. Magheranului, str. Magheranului, Magnoliei, Mesteacanului, Mioriței, Intr. Mioriței, Intr. Pinului, Plopului, Meiului, Marin Preda, Mureș, Narciselor, Nicolae Titulescu, Nucului, Oițelor, Panselelor, Păcii,  Pavel Tcacenco, Pelinului,Str Petalei, Paralelă (Bd. Biruinței), Piersicului, Razorului, Salciei, Sf. Maria, Stejarului, Sulfinei, Teiului, Tismana, Trifoiului, Ulmului, Vântului, Intr. Vlăsiei, Zambilelor, Str. George Calinescu, Str. George Coșbuc, Str. Castanului, Intr. Toamnei, Str. Praporgescu, Str. Viilor, Str. Flaviei, Str. Dobrogeanu Gherea, Str.Eroilor, Str.Orhideei, Str. Walter Maracineanu, intr. Walter Mărăcineanu, Str. Drumul Gării, Str. Jiului,  Str. Sf. Ghorghe (Gladiolei), Str. Crișana, Str. Ion Creangă, Str. Toamnei, Intr. Dobrogeanu Gherea,  Str. Tudor Vladimirescu, Str. Duzilor, Str. Țepeș Vodă, Str. Matei Basarab, Str. Școlii, Str. Al. I. Cuza, Str. Măgurei, Str. Horei, Str. Macedoniei, Str. Bârsei, Str. Ecaterina Teodoroiu.

Străzile pe care s-a modernizat suprafața carosabilă sunt situate cu precădere în zonele cu aspect rural al orașului Pantelimon, zone asimilate recent de oraș și cu mari deficiențe în ceea ce privește utilitățile de orice fel, printre care și infrastructura rutieră.

Din punctul de vedere al soluțiilor tehnice adoptate în funcție de categoria de importanță a străzii, de condițiile de fundare și de traficul estimat, s-au adoptat 4 tipuri de intervenții sau modernizări:

  1. Soluția Tehnică nr. 1 – SR 1: frezare cu grosime variabilă, 6cm + 2cm egalizare BAD20 – conform Normativ AND 605/2013, 4cm BA16 – conform Normativ AND 605/2013. Au fost vizate străzile: Dobrogeanu Gherea km 0+000 – km 0+550, Drumul Gării km 0+000 – km 0+460, Duzilor, Ecaterina Teodoroiu, Eroilor, Meiului, Mioriței, Paralelă (Bd. Biruinței) km 0+000 – km 0+574, Tudor Vladimirescu.
  2. Soluţia Tehnică nr. 2 – SR 2: 10cm nisip – conform STAS 12253-84, 25cm balast – conform S.R. EN 13043, S.R. EN 12620, S.R. EN 13242 şi STAS 6400-1984, 15cm piatră spartă – conform S.R. EN 13043, S.R. EN 12620, S.R. EN 13242 şi STAS 6400-1984, 6cm BAD20 – conform Normativ AND 605/2013, 4cm BA16 – conform Normativ AND 605/2013. Pentru acest tip de soluţie tehnică au fost vizate străzile: Drumul Gării Km 0+460 – Km 1+426, Livezilor 1, Livezilor 2, Livezilor 3, Păcii, Paralelă (Bd. Biruinței) km 0+574 – km 1+1136.99, Viilor, Walter Mărăcineanu.

III. Soluția Tehnică nr. 3 – SR 3: 10cm nisip – conform STAS 12253-84, 30cm balast – conform S.R. EN 13043, S.R. EN 12620, S.R. EN 13242 si STAS 6400-1984, 25cm piatră spartă – conform S.R. EN 13043, S.R. EN 12620, S.R. EN 13242 si STAS 6400-1984, 6cm BA16 – conform Normativ AND 605/2013. Se aplică pe străzile: A.I. Cuza, Albinelor, Amurgului,  Anton Pann, Aurel Vlaicu, Aurora, Avicola, Bobâlna, Castanului, Cetinei, Ciucaș, Corcodușului, Crișana, Crivățului, Dobrogeanu Gherea 0+550 – Km 0+676, Eugen Lovinescu, Fânului, Flaviei, Flaviei intr., Frunzei, Garoafei, George Călinescu, George Coșbuc, Ghindei, Horei, Intr. Ion Creangă,  Intr. Cicoarei, Intr. Sf. Gheorghe, Jiului, Lămâiței, Livezilor 4, Lucernei, Macedoniei, Magheranului, Magnoliei, Marin Preda, Matei Basarab, Mioriței Intr., Mureș, Narciselor, Nicolae Titulescu, Nucului, Orhideei, Panselelor, Pavel Tcacenco, Pelinului, Piersicului, Praporgescu, Răzorului, Salciei, Școlii, Sf. Gheorghe (Gladiolei), Sf. Maria, Sulfinei, Teiului, Tismana, Toamnei Intr., Toamnei str. Trifoiului, Vântului, Vlăsiei, Walter Mărăcineanu Intr., drumuri laterale.

  1. Soluția Tehnică nr. 4 – SR 4 – conform Normativ indicativ NP 166 – 04: 10cm balast, 10cm beton de ciment C8/10, 4cm BA8. Această soluţie tehnică a fost adoptată pentru străzile: Alunului, Bârsei, Bradului, Carpenului, Cornului, Crinului, Intr. Crizantemelor, Intr. Duzilor, Ghiocei, Harnicului, Ion Creangă (SR modificat prin Dispoziţie de Şantier), Macului, Intr. Magheranului, Măgurei, Mesteacanului, Oițelor, Petalei, Pinului, Plopului, Stejarului, Țepeș Vodă, Ulmului, Zambilelor.

De precizat, de asemenea, faptul că valoarea totală a proiectului este de 55.484.320,24 lei, din care contribuţia proprie în proiect – 8.189.867,34 lei.

Cristina Bobe

_shn3567 _shn3587

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.