Dieta vegetariană ar putea prelungi speranţa de viaţă cu 4 ani

Urmarea unei diete vegetariene ne-ar putea prelungi viaţa cu aproape 4 ani, potrivit unui nou studiu care a analizat 1,5 milioane de persoane. Speranţa de viaţă a persoanelor care au urmat o dietă pe bază de plante timp de 17 ani a crescut cu 3,6 ani.dieta vegetariana

Consumul zilnic al cărnii roşii, şi în special a cărnurilor procesate a fost asociat cu rate mai mari ale mortalităţii, scrie csid.ro. Un studiu care a examinat mai multe de 1,5 milioane de persoane a arătat că rata mortalităţii este mai ridicată în rândul celor care consumă carne în mod regulat.

Ca parte a experimentului, medicii de la Mayo Clinic din Arizona au analizat şase studii individuale care arătat efectele consumului de carne şi a dietei vegetariene  asupra mortalităţii. Mai mult, medicii de familie au primit recomandarea de a-şi descuraja pacienţii să consume carne şi produse din carne. Recomandarea cercetătorilor de la Mayo Clinic a fost ca medicii de familie să-şi sfătuiască pacienţii să limiteze pe cât posibil consumul de alimente de origine animală şi să introducă mai multe legume şi fructe în dieta lor.

Profesorul Brookshield Laurent de la Institutul Tehnologic de Medicină Osteopatică din New York explică: „Toate informaţiile susţin ceea ce ştim de mult timp – dieta pe care o urmezi are un potenţial uriaş de a-ţi face rău sau de a te vindeca. Dovezi se bazează pe studii clinice şi pot ajuta medicii să le explice pacienţilor cât de important este rolul pe care îl joacă dieta, în ceea ce priveşte prevenţia anumitor afecţiuni”.

Deşi informaţiile pentru persoanele din Europa şi cele din Statele Unite ale Americii au fost diferite în anumite privinţe, datele arată creşteri mari ale ratei mortalităţii – chiar şi în cazul unui consum redus de carne roşie. În cadrul unui studiu condus în 2014, mai mult de un milion de persoane au fost urmărite în intervale de timp diferite – de la 5 ani şi jumătate până la 28 de ani.

Cercetătorii au analizat legătura dintre consumul de cărnuri procesate precum baconul, cărnaţii, salamul, crenvurşti sau şunca asupra dietei lor, dar şi a cărnurilor neprocesate precum carnea  de porc, de miel sau de vită. S-a descoperit că în cazul cărnurilor procesate riscul de mortalitate (cauzat de toate afecţiunişle) a crescut – cu asocieri mai puternice între consumul de carne procesată şi boli cardiovasculare, printre care şi cardiopatia ischimică.

Un alt studiu care a examinat mai multe de 500 de mii de participanţi  a arătat că persoanele care aveau un consum redus de carne prezentau un risc de mortalitate redus cu 25% până la 50% comparativ cu persoanele care aveau un consum ridicat de carne. (sursa: csid.ro)

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.