Bragadiru: 45 de străzi modernizate şi 35.000 metri pătraţi de trotuare noi

IMG_0106 IMG_9179 IMG_9203

 

Conducerea oraşului Bragadiru a organizat, vineri, 29 iulie, conferinţa de presă prilejuită de finalizarea celui mai recent proiect vizând îmbunătăţirea calităţii drumurilor din localitate.

Mai exact, acesta a vizat modernizarea infrastructurii rutiere, refacerea suprafeţei carosabile şi a trotuarelor aferente din oraşul Bragadiru.

 

 

Alături de edilul localităţii, Vasile Cimpoeru, la conferinţă a participat managerul de proiect, Ion Jarcalete, care a oferit celor prezenţi o serie de amănunte legate de proiectul de modernizare rutieră.

Astfel, potrivit acestuia, obiectivul general al proiectului l-a reprezentat îmbunătăţirea accesibilităţii oraşului Bragadiru, a mobilităţii populaţiei, bunurilor şi serviciilor, în vederea dezvoltării economice durabiel şi îmbunătăţirea calităţii vieţii locuitorilor din oraşul Bragadiru.

Pentru atingerea obiectivului general al dezvoltării regionale, strategia a vizat însă atingerea unor obiective specifice: asigurarea nediscriminării, tratamentului egal, transparenţei, eficienţei utilizării fondurilor publice (europene şi naţionale) precum şi asumarea răspunderii în procesul de achiziţii publice; fluidizarea traficului şi îmbunătăţirea condiţiilor de transport prin modernizarea a 45 de străzi, reprezentând 13,81 km de carosabil dezafectat din oraşul Bragadiru; sporirea gradului de siguranţă a circulaţiei pietonilor şi autovehiculelor prin amenajarea a peste 35.000 metri pătraţi de trotuare şi trasarea marcajelor longitudinale şi transversale, precum şi asigurarea unei mai bune legături cu reţelele de drumuri naţionale şi judeţene, respectiv DN6, DJ 100A, DJ 401A.

Scopul final al acestui proiect a constat în regenerarea imaginii oraşului care va deveni astfel mai atractiv şi contribuirea la crearea unei mărci locale.

 

 

Noi locuri de muncă, îmbunătăţire a serviciilor urbane dar şi atragere de investitori

 

Obiectivul general al domeniului major de intervenţie „Planuri integrate de dezvoltare urbană” l-a presupus creşterea calităţii vieţii şi crearea de noi locuri de muncă, prin reabilitarea infrastructurii urbane, îmbunătăţirea serviciilor urbane, inclusiv a serviciilor sociale, precum şi prin dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor şi antreprenoriatului.

În ce priveşte obiectivele specifice ale proiectului, Ion Jarcalete a precizat că în urma derulării acestuia au fost create facilităţi nu numai pentru mobilitatea populaţiei, a bunurilor şi serviciilor, ci în acelaşi timp investiţii în infrastructura de transport de mărfuri şi de călători, creşterea eficienţei activităţilor economice, reducerea consumului de energie şi timp. Conform datelor prezentate în studiul de trafic, în urma implementării proiectului s-a realizat o reducere a duratei călătoriei pe aceste străzi având în vedere carosabilul bun şi lipsa gropilor.

În plus, având în vedere faptul că zona în care s-a implementat proiectul este o zonă intens populată, îmbunătăţirea infrastructurii rutiere va facilita accesul populaţiei la serviciile de sănătate, asistenţă socială şi educaţie.

Prin atingerea acestor obiective s-a urmărit ca această investiţie să constituie pe termen mediu şi lung un element esenţial în atragerea de investitori, efectul urmărit pe termen lung fiind diminuarea dezechilibrului existent între centru şi zona periferică.

 

 

Puncte tari ale proiectului

 

Între punctele tari ale proiectului de infrastructură rutieră recent finalizat se numără: forţă de muncă cu calificare medie şi înaltă, structura industrială concentrată pe ramurile de industrie alimentară, uşoară şi cinematografică; situarea geografică în apropierea municipiului Bucureşti; servicii şi infrastructură financiar-bancară relativ dezvoltate; recunoaşterea importanţei problemei mediului înconjurător; indicatori demografici stabili; existenţa unei culturi urbane consolidate; localizarea în vecinătatea unor axe principale de transport; acoperirea uniformă a oraşului cu reţele electrice de joasă şi medie tensiune; existenţa unor suprafeţe vaste şi compacte de spaţii verzi în zonele periferice ale oraşului; dezvoltarea ansamblurilor rezidenţiale noi, ce au drept target familiile tinere cu copii.

Nu în ultimul rând, trebuie precizat faptul că acest proiect şi-a adus contribuţia la „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere” presupuse de Axa 1 şi răspunde obiectivelor strategice şi priorităţilor de dezvoltare strategică ale zonei de acţiune urbană Bragadiru.

Proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013, axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor – poli urbani de creștere, Domeniul de intervenție 1.1. – Planuri integrate de dezvoltare urbană, subdomeniul Centre urbane.

Cristina Bobe

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.