Şedinţă-maraton la Consiliul Judeţean Ilfov

Nu mai puţin de 52 de puncte s-au aflat pe ordinea de zi a ședinței-maraton desfăşurate, luni, 8 august, de Consiliul Judeţean (CJ) Ilfov.

Între acestea s-au numărat proiecte de hotărâre privind aprobarea Programului de măsuri și acțiuni pentru prevenirea și combaterea lunecușului și înzăpezirii pe drumurile județene din Ilfov, pe perioada timpului nefavorabil specific iernii 2016 – 2017, dar şi a Planului Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Ilfov de asigurare cu resurse umane, material şi financiare pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă în anul în curs.

 

sedinta CJ Ilfov (1)

În debutul şedinţei, condusă de președintele CJ Ilfov, Marian Petrache și de vicepreședinții Rizia Tudorache și Petre Popeangă şi care a durat aproape 5 ore, au fost aprobate proiectele de hotărâri privind constatarea încetării mandatelor de drept înainte de expirarea duratei normale a acestora pentru Nicolae Nasta  și Mircea Minea. Locurile acestora vor fi ocupate de alți doi membri ALDE, respectiv Ion Moșteanu și Valentin Diblă, care au fost validați și vor depune jurământul în următoarea ședință a CJ Ilfov.

A fost, de asemenea, aprobat Programul de măsuri și acțiuni pentru prevenirea și combaterea lunecușului și înzăpezirii pe drumurile județene din Ilfov, pe perioada timpului nefavorabil specific iernii 2016 – 2017, program ce urmează a se materializa prin încheierea unui contract pentru iarna următoare. De menţionat faptul că proiectul de hotărâre a trecut cu două abţineri, preşedintele CJ Ilfov, Marian Petrache, dând asigurări că Ilfovul se află printre judeţele cu cele mai mici cheltuieli din ţară în ce priveşte deszăpezirea.

Referitor la Planul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Ilfov, de asigurare cu resurse umane, materiale și financiare pentru gestionarea situațiilor de urgență în anul 2016 – avizat de prefectul Adrian Petcu, în calitate de președinte al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență – acesta cuprinde, printre altele, monitorizarea pericolelor și a riscurilor specifice, precum și a efectelor negative ale acestora, acordarea asistenței medicale de urgență, prevenirea îmbolnăvirilor în masă, localizarea și stingerea incendiilor, neutralizarea efectelor materialelor periculoase, asigurarea apei și hranei pentru persoanele și animalele afectate și evacuate, asigurarea energiei pentru iluminat, încălzit și utilități, efectuarea decontaminării și depoluării, menținerea și restabilirea ordinii publice și acordarea de ajutoare de primă necesitate, despăgubiri și asistență socială și religioasă.

În cadrul aceleiaşi şedinţe, consilierii judeţeni au aprobat Planul de Analiză și Acoperire a Riscurilor pentru Județul Ilfov – ediția 2016 și acordul pentru asocierea în vederea realizării în comun a serviciilor Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dealul Spirii” București – Ilfov cu Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” Măgurele.

Planul de Analiză și Acoperire a Riscurilor amintit cuprinde riscurile potențiale identificate la nivelul unităților administrativ-teritoriale, măsurile, acțiunile și resursele necesare pentru managementul riscurilor respective. Scopul său este acela de a veni în sprijinul comitetului județean pentru situații de urgență, al tuturor instituțiilor și organismelor implicate în prevenirea și gestionarea riscurilor generatoare de situații de urgență, pentru asigurarea protecției populației, mediului și a bunurilor materiale din cele 40 de localități ale județului Ilfov.

Între proiectele amânate pentru o şedinţă ulterioară s-au numărat desemnarea reprezentanților județului – CJI – în cadrul organelor de conducere, administrare și control ale Asociației de Dezvoltare Intercomunitară București – Ilfov (ADIBI), în mandatul 2016-2020, desemnarea a șase consilieri județeni ca membri ai Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) a județului, dar şi proiectul de hotărâre pentru darea în administrare Serviciului de Ambulanță București – Ilfov a unui imobil aflat în domeniul public al județului și administrarea CJI, situat în Voluntari.

Cristina Bobe

sedinta CJ Ilfov (4)

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.