Noi măsuri de debirocratizare în domeniul asigurărilor pentru șomaj

Agențiile județene de ocupare a forței de muncă (AJOFM) au posibilitatea să accepte, de la cetățenii care merg să se înscrie la șomaj, și adeverințele de venit în formă electronică, eliberate de organele ANAF.

AJOFM-urile pot să obțină și în format electronic informațiile cu privire la veniturile persoanelor din cuprinsul adeverințelor de venit eliberate de Fisc, în baza unui protocol încheiat între Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă și ANAF, potrivit unui comunicat de presă al Guvernului.

 

 

În cazul în care persoana se prezintă cu adeverința de venit eliberată de către organele fiscale teritoriale subordonate ANAF, inclusiv prin intermediul spațiului privat virtual, agențiile pentru ocuparea forței de muncă sunt obligate să o accepte.

De asemenea, persoanele care doresc să se asigure în sistemul asigurărilor pentru șomaj, prin încheierea unui contract de asigurare pentru șomaj, pot să ateste calitatea de asigurat în sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, precum și în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, atât cu contractul de asigurare, cât și cu orice alt document justificativ al calității de asigurat în cadrul acestor sisteme de asigurări sociale, eliberat de instituțiile competente, în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat sau în format pe hârtie în original.

Alte modificări ale normelor vizează posibilitatea transmiterii prin fax, e-mail sau poștă a unor documente sau cereri necesare în vederea stabilirii și acordării drepturilor prevăzute de Legea nr. 76/2002.

Totodată, se instituie posibilitatea pentru persoanele fizice beneficiare ale măsurilor prevăzute de legea menționată de a prezenta originalul documentelor solicitate spre a fi certificate de conformitate cu originalul de funcționarul public la ghișeu.

În același timp, pentru acordarea măsurilor destinate tinerilor cu risc de marginalizare socială, reglementate de aceeași lege, se prevede posibilitatea preluării unora dintre documentele necesare direct de la autoritățile și instituțiile competente, la solicitarea expresă a tinerilor cu risc de marginalizare socială, fiind acceptate inclusiv documentele eliberate în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat.

 

 

Modificări şi în domeniul securității și sănătății în muncă

 

În domeniul securității și sănătății în muncă, prin modificarea normelor de aprobare a prevederilor Legii nr.319/2006 se elimină durata de cel puțin 8 ore afectată instruirii în domeniul securității și sănătății în muncă și se stabilește durata minimă de 1 oră, în concordanță cu durata minimă a unui contract individual de muncă.

Durata instruirii se va stabili de către angajator, prin programul de instruire / testare elaborat la nivelul întreprinderii sau unității, ținând seama de specificul activității, de riscurile profesionale de la locul de muncă, precum și de măsurile și activitățile de prevenire și protecție.somaj_03_dbae0cc81d

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.