Intrarea nepermisă în ZACA aduce amenzi

Șoferii care circulă prin București cu mașini care se încadrează în anumite norme de poluare riscă să fie amendați cu 1.500-2000 de lei pentru că intră în centrul Capitalei, chiar dacă în realitate ei evită Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), delimitată de Primăria Generală.

Ce este ZACA?

În octombrie 2019 Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a adoptat proiectul Primarului Gabriela Firea de introducere a taxei Oxigen pentru diferite tipuri de mașini, în funcție de norma de poluare – o vinietă care se aplică de acum și care, într-un an, se va aplica pentru aproape majoritatea mașinilor din Capitală.


În cadrul proiectului este delimitată și Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), care practic înglobează zona centrală a Capitalei și unde vehiculele sub 5 tone cu norma de poluare sub Euro 3 nu mai au voie să intre, sub amenințarea unei amenzi de 1.500-2.000 de lei.

Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) reprezintă perimetrul delimitat de: Piaţa Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Stefan cel Mare – Str. Polonă – Str. Mihai Eminescu – str. Traian – Bd. Nerva Traian – Bd. Gheorghe Şincai – Str. Lânăriei – Calea Şerban VodĂ – Bd. Mărăşeşti – Str. Mitropolit Nifon – Bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – Şos. Panduri – Şos. Cotroceni – Spl. Independenţei – Str. Ştirbei Vodă – Str. Berzei – Str. Buzeşti – Piaţa Victoriei.

Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare, sau care intră în zona interzisă, vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”.

Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate:

  • cele electrice și hibrid
  • scuterele și motocicletele
  • cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
  • cele destinate transmisiunilor radio și tv
  • autovehiculele aparținând Poliției, Pompierilor, Jandarmeriei, Poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de Ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale SRI sau SPP, STS, SIE, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
  • serviciile publice comunitare pentru situații de urgență
  • Societatea Națională de Cruce Roşie din România
  • serviciile de ambulanță
  • Societatea Transport Bucureşti STB
  • cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
  • cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
  • cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.
  • autovehiculele care funcționează cu GNL, GNC, GPL, doar autovehiculele cu norma de poluare Euro3.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.