18 minute cu trenul de la aeroport la gară via Chitila și Mogoșoaia

CFR Infrastructură va realiza până în 2018 proiectul legăturii feroviare directe între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Lucrarea este estimată la circa 100 milioane de euro, mare parte din fonduri europene nerambursabile.

 „Legătura feroviara între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni folosește pe 17 km din cei 19 magistrala existentă spre Urziceni-Brăila-Galați. Proiectul propriu-zis, ce va fi nou, presupune acel sector de doi kilometri între calea ferată existentă și terminalul de pasageri de la Otopeni”, a declarat pentru HotNews.ro, Robert Dobre, președintele Autoritătii de Reformă Feroviară.

„Sunt două puncte mai dificile unde va fi nevoie de puțină atenție. Subtraversarea DN1 într-o zonă cu trafic foarte intens și terminalul de pasageri provizoriu din zona aeroportului.  Acest terminal va fi în zona sensului giratoriu de lângă parcarea terminalului Sosiri de la Aeroport, iar noua gară va fi legată de aeroport printr-o pasarelă de conexiune și un trotuar rulant”, precizat Robert Dobre.
Lucrările încep în 2017

În 2017 se va da startul lucrărilor și se va începe cu subtraversarea de la DN1. În 2018 urmează să fie operabilă această cale ferată de legătura între Gara de Nord și Otopeni. Timpul de legătură între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni ar urma să fie de 18 minute, cu trenuri de călători pe o cadență în funcție de fluxurile de pasageri din aeroport.

„Am analizat și situația cu trenuri intercalate care să oprească și pe parcurs. Vor fi trenuri care pot opri și în Pajura, în Chitila, în Mogoșoaia – trenuri pentru cartierele Giulești sau Grivița. Cadența trenurilor dinspre Capitală spre Aeroport va fi una deasă, începând cu 2018, însă aceasta se va rări pe legătura cu Bucureștiul odată ce la Aeroport va „ajunge” și Magistrala 6 de metrou. De asemenea, pot fi asigurate legături Brașov-Ploiești-Aeroportul Otopeni fără tranzit prin Gara de Nord. Sau de la Constanța la Otopeni, sau de la Galați, sau de la Craiova”, a adăugat reprezentantul Autorității Feroviare din România, Robert Dobre. Proiectul a intrat în linie dreaptă și s-au făcut simulările în 3D, așa cum s evede din fotografiile alăturate.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.